Designa dörrskyltar, stort urval.
Startsidan Företaget, Dörrskylten.se Villkor Frågor Kontakt
Exempel på dörrskyltar
  >Visa kundvagn och beställ    

Vanliga frågor

Den angivna storleken på era dörrskyltar skiljer sig från storleken på min skärm?
Skyltstorleken som visas på skärmen av din valda skylt beror på din specifika upplösning och datorskärm. Den tillverkade skylten är dock alltid skalenlig i förhållande till texten och kommer alltså se ut precis som du utformar den, men i det exakt angivna verkliga skyltmåttet.
 
Hur beställer jag min dörrskylt på dorrskylten.se?
Det finns två sätt att beställa på beroende på om du bor i en hyresrätt eller bostadsrätt där fastighetsägaren/bostadsrättsföreningen lagt upp en mall för fastigheten du bor i eller så kan du beställa dörrskyltar helt från början.
 
När du beställer en dörrskylt helt från början under – Gör din egen dörrskylt, väljer du typ av skylt, typsnitt, textstorlek, eventuell färgfyllning och din text. Därefter väljer du betalningsalternativ och fyller i nödvändig information.
 
För att kontrollera om din bostadsrättsförening/fastighetsägare lagt upp en mall kan du söka under – Gör din dörrskylt utifrån en mall, på antingen organisationsnummer för bostadsrättsföreningen eller föreningensnamn eller fastighetensadress. Beroende på sökparametrarna du angivit kommer ett eller flera mallalternativ upp. Kontrollera att uppgifterna om mallen du väljer stämmer överens med din förening. Finns ingen mall upplagt anges detta, kontrollera så att du har stavat rätt.
 
Följer det med skruvar?
Ja, med alla dörrskyltar medföljer färg matchande skruvar avsedda för montering i trä. Skall dörrskylten monteras på annat material tex. tegel eller betong rekommenderas att skruvar för avsett ändamål införskaffas via fackhandeln. Dorrskylten.se kan tyvärr inte tillhandahålla detta då varianterna till respektive material skulle bli alltför omfattande.
 
Hur vet jag att min beställning gått igenom?
Dorrskylten.se skickar omedelbart efter att er beställning slutförts en orderbekräftelse till den e-post adress som angivits i beställningen. Det kan ta ett par minuter innan denna når fram. Har ni inte fått någon orderbekräftelse inom ett par timmar ombedes ni kontakta dorrskylten.se via mail på info@dorrskylten.se.
 
Vad är fraktkostnaden?
Fraktkostnaden är 29kr per försändelse oavsett orderstorlek.
 
Hur snabbt får jag min dörrskylt?
Dorrskylten.se’s målsättning är att ni alltid ska ha er skylt inom 7 dagar (5 arbetsdagar). Dorrskylten.se reserverar sig för att lagret av skyltämnen tillfälligt kan ta slut och onormala fördröjningar i postens hantering.
 
Hur gör jag om min dörrskylt är skadad vid leverans?

Är din skylt skadad vid leverans skicka omedelbart tillbaka den till dorrskylten.se på nedan angivna adress:
 
Dorrskylten.se
Ruddammsgatan 12A
633 40 Eskilstuna

 
Dorrskylten.se kommer att kostnadsfritt skicka en ny skylt samt ersätta era extra fraktkostnader.
 
Hur betalar jag?
Hos dorrskylten.se kan du välja att betala med betal-/kreditkort eller mot faktura.
 
Väljer ni kortbetalning accepteras Master-/Eurocard och VISA. När du betalar med betal-/ kreditkort hanteras betalningen av vår betalningspartner Samport för att garantera snabb och säker betalning.
 
Så här går det till:
  • När du valt ut de dörrskyltar du vill handla väljer du väljer du Kreditkort som betalningsmetod. Du länkas nu över till Samports säkra betalningsserver
  • Välj typ av kreditkort (Visa och Master-/ Eurocard), ange kortnummer, giltighetsdatum och CVV kod. CVV kod är de tre sista siffrorna på baksidan av kreditkortet i fältet för namnunderskrift.
  • En kontroll görs att kortuppgifterna stämmer samt att det finns pengar på kontot
  • Pengarna dras direkt från ditt konto.
Vid betalning via faktura tas en fakturaavgift ut på 39 kr oavsett faktura belopp. Fakturan följer med skyltförsändelsen. Fakturans förfallodag är 15 dagar efter fakturadatum. Vid försenad betalning utgår en påminnelseavgift med f n 50 kr. Vid inkasso tillkommer ytterligare 160 kr samt att det debiteras årlig ränta om f n 24% från förfallodagen.
 
Har jag ångerrätt?
Nej, när en vara är beställd gäller inte ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslag SFS nr 2005:59, 2 kap, 5§. Detta då distansavtalet avser en vara en vara som skall tillverkas och väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål och som skall få en tydlig personlig prägel.
 
Hur lägger jag som representant för en bostadsrättsförening/ fastighetsbolag upp en mall för vår förenings fastighet?
För att lägga upp eller ändra en mall för en fastighet behövs ett användar ID och lösenord. Har du inte fått detta genom något av våra utskick så kan ni kontakta dorrskylten.se via e-post på info@dorrskylten.se så skickar vi det snarast. Ange i e-postmeddelandet föreningens namn, organisationsnr och adress. När ni har ett användar ID och lösenord är det bara att logga in via skapa och spara en mall och därefter ange skyltmodell, typsnitt, textstorlek, versaler och gemener eller endast VERSALER, färgfyllnad eller ej färgfyllnad. Tänk på att inte ange en allt för stor text storlek då detta kan ställa till det för medlemmar med långa namn. Dorrskylten.se’s rekommendation är att välja max 14 mm. Som avslutning väljer ni att spara mallen.
 
Om jag har sparat en mall för vår förening kan jag ändra den?
Ja, mallen går att ändra så länge användarnamn och lösenord finns.
 

Gör din egen dörrskyltGör egen dörrskylt från mallSkapa mall för dörrskyltar till din fastighet eller bostadsrättsförening